THE IDLE MERMAID REVIEW


Princess Aileen adalah duyung. Dia terlalu meminati seorang lelaki iaitu seorang chef di sebuah company besar di Seoul. Chef ini selalu mengendali rancangan masakan di tv dan seeing menjadikan persekitaran laut sebagai tempat pergambaran rancangan masakan itu dan sejak itu Princess Aileen mula terpikat pada beliau.

Suatu hari ketika selepas pergambaran rancangan masakan dijalankan, chef terpandang kelibat Aileen di laut dan dia fikirkan ianya tuna. Ketika beliau mendekati laut tetiba chef terjatuh kedalam laut. Aileen ternampak dan terus berenang mendapatkan chef tersebut. Sebelum menyelamatkan nyawa chef itu Aileen telah mengucup dan memeluk erat chef tersebut. Apabila dia mendapati ada manusia terjun ke laut Aileen pun melepaskan ciuman dan menolak chef itu ke permukaan laut.

Sejak insiden itu Aileen semakin menggilai chef tersebut dan dia ingin menjadi manusia untuk mendapatkan cinta chef itu. Untuk tahu lebih lanjut boleh la tonton sendiri. Hampa juga boleh tengok drama ni di Viu di link berikut 

https://viu.app.link/IU3lX6Lltab 

Drama Korea ini berunsur komedi romantik dan telah ditayangkan di tvn pada tahun 2014. Selamat menonton...

Post a Comment

0 Comments