REVIEW TRIPOD + RING LIGHT

 


Assalamualaikum dan hai semua. Hari ni aku tak review item untuk dekorasi cuma nak review tentang satu item yang amat diperlukan bagi mereka yang suka bergambar ataupun mereka yang bekerja dalam bidang yang memerlukan gambar, video dan sebagainya.

Ok hari ni aku nak review tripod untuk phone. Tripod ni adalah yang kedua aku beli dalam hidup ni. Yang pertama beli kat pasar malam ja tapi tak cukup inci. Tripod terbaru ni boleh ditinggikan sampai sama tinggi dengan aku. Mudah la nak buat video, atau nak selfie kan. Harga aku beli ni RM45. Bagi aku murah untuk saiz setinggi ni dan didatangkan dengan selfie ring 33cm. Lampu tu boleh adjust keterangan dan warna. Memang sesuai la nak buat kerja sebagai blogger atau vlogger. 

Tripod ni aku beli kat Shopee ja. Ada pilihan lain lebih murah, aku ambil ni lampu paling besar dan tripod paling panjang. Hampa boleh beli ikut selera masing-masing yer. Ni aku bagi link 

https://shopee.com.my/product/258199764/6032847576?smtt=0.99141706-1603610246.9

Post a Comment

0 Comments