NEGARA KECILKU


 

Assalamualaikum dan hai semua. Hari ni aku nak membawang tentang sebuah negara kecil yang diperintah oleh seorang raja lanun.

Adakah dia raja?

Sejak aku berjinak-jinak dalam dunia e-sport dan streaming game ni macam-macam game yang aku try. Bila stream pakai fon saja tak semua game aku mampu main lagi pula fon cikai ram 3GB ja. Dalam dunia game aku pernah jadi driver bas, seorang penjenayah, gangster, datuk bandar dan kini aku jadi seorang lanun 😂

Aku jadi ketua lanun dalam Clash of Clan atau nama glamour COC. Game COC ni game yang antara terawal aku main sejak ada fon android. Game COC dilancarkan pada tahun 2012 oleh Super Cell. Aku start main pada tahun 2015 rasanya. 

Game COC sekarang ni adalah akaun ketiga sejak aku kenal COC. Dulu aku main bersaing dengan kawan-kawan FB yang juga sama sekolah dengan aku. Tapi sayangnya aku tak pernah save game tersebut jadi bila tukar fon baru, game pun bermula episod baru.

Sejak stream game ni aku nampak ramai viewer tengok aku main, tapi aku segan jugak sebab aku tak pandai pun main game ni. Just nasib ja kalau menang.

Sekarang dah lebih seminggu tak buat live stream jadi pendapatan pun tak ada. Sebabnya line telco kat rumah aku ni sangat lesu. Hampir semua plan data telco aku try, yang boleh tahan walaupun semput juga adalah plan hotlink. 

Aku pun tak tahu nak cerita apa sebenarnya. Tapi kalau korang rajin jemputlah follow page gaming aku yer 

www.facebook.com/DZumalGaming

Terima kasih kepada yang sudi baca entri ini dan follow page aku. Sayang korang 😘



Post a Comment

2 Comments