MENUJU PUNCAK

 


Assalamualaikum dan hai semua. Suatu masa dahulu aku selalu menghabiskan masa hujung minggu untuk hiking di mana-mana bukit-bukau yang terkenal di Perlis. Antara lokasi paling kerap adalah Bukit Laka dan Bukit Mas. 

Sekarang aku dah tak mampu lagi untuk mengejar puncak tertinggi dan tiada impian untuk menawan kembali. Aku dah tak daya. Cukuplah semua berlalu.

Puncak Bukit Laka Perlis


Biarlah kenangan tersimpan rapi di sini. Kaki aku dah tak seperti dulu. Langkahku tak seperti dulu.  Mungkin dulu aku terlalu memaksa diri agar suka benda yang orang suka sampai merosak diri kerana dengan harapan dapat bersama di puncak.

Aku silap, aku tak perlu mengejar puncak itu lagi. Ianya hanya menghancurkan hati ini. Ish apa kaitan pulak ayat-ayat ni dengan hiking. Omg silap tajuk 😂

Post asal di sini https://www.duniazumal.com/2017/01/menawan-puncak-bukit-laka.html

Post a Comment

6 Comments

  1. hiking best! puas, tambah2 klu esok tu bangun muscle2 kaki tu sakit .. mmg rasa nikmat sngt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikmat yer gitu... Zumal sekarang dah kena sakit saraf. Dulu masa pi fisio, depa tanya awak etlit ke, tengok kaki macam orang bersukan 😂🤭 maybe sebab paksa diri sangat kot....

      Delete
  2. Replies
    1. Best jugak. Kalau dah sihat rasanya nak hiking lagi...

      Delete
  3. Tak apa dik. Banyak hobi lain yang best selain hiking di Perlis tu heheheheee. Yang menghancurkan hati tu, buang jauh-jauh masuk mulut jerung!

    ReplyDelete